1st LOVE (part 2)



“E-en ooo E-en.” Ati start memekik depan rumah E-en.

“Ye, ye aku dah siap ni. Jap beb.” Segera E-en bukak pintu rumah. “Acha dengan Leeya mana?”

“Tengah bersiap tu. Jap lagi keluar la tu. Wei aku ada balak baru. Nama dia Mir, budak Terengganu.”

“Hamboi kemain jauh sesat sampai ke pantai timur. Guane jadi gitu? Makang ikang la mung.”

“Hor la. Zaman siber beb. Kampung chat la. Nah tengok ni.” Ati hulur sekeping kertas yg siap print perbualan antara dia dengan Mir.

“Geli siot ayat!” E-en tayang gaya geli-geliman.

“Well…hati tengah berbunga kan. Normal la beb.”

‘Hmm…kalau aku cari balak kat tenet kan senang. Couple banyak mana pun tak kantoi kan.’

“Jom!” serentak Acha dan Leeya yg baru sampai berkata.

“Wei Ati nanti kau ajar aku layan kampung chat tu eh.” pinta E-en.

“Orite. Takde hal la beb.”

*****


Pommm! Bunyi meja dipukul.

“Abah kau kahwin lari!” Terkeluar latah E-en.

“Kahkahkah. Woi kalau ye pun janganla doa abah aku kahwin lari.”

“Bodoh! Terkejut aku. Nasib takde kencing manis.”

“Ek eleh kau! Tak payah nak overla. Tu la termenung lagi. Ingat kat buah hati ke?” Rara mengangkat-angkat kening.

“Hotak kau. Buah hati mana datang pulak. Buah dada kot aku ada.”

“Wei kau tak kan takde buah hati lagi kot. Kau lupa ke dare kau dengan si gondola tu?”

“Mana maunya nak lupa. Dia dare aku kumpul balak kan bukan buah hati?”

“Tak ke sama je pun bangang?”

“Tu la aku cakap kau bodoh kau tak ngaku. Doh, balak tu bf je, tak semesti laki yg kita sayang tapi buah hati orang yang kita sayang. Understood?”

“Ngehehe. Betul tu. Betul cakap kau.” Rara tersengih sumbang. “So, dah berapa ramai koleksi balak yg kau dah collect?”

E-en memandang ke arah Rara dengan muka bangga sambil mengangkat empat jari tangan kanannya.

“Wowww! Empat? Dahsyat jugak kau ye ngang.”

“Ofcourse la. Tak kan la aku nak bagi si gondola tu menang.”

“Eh kau nampak tu.” Tangan Rara tunjuk ke arah Izul yg lalu diluar kelas. “Dia kan tergila-gilakan kau dari zaman sekolah rendah lagi. Kau terima je la dia. Tambah satu koleksi lagi”

“Tak nak la aku. Dia dah la satu sekolah dengan kita doh. Senang-senang je kantoi nanti.”

“Eleh kau, kecut! Yg empat ketul tu mana kau jumpa?”

#bersambung

1st LOVE (part 3)





No comments: